رفع مشکل خواب در کودکان ….

با کودکانی که نمی خواهند بخوابند چه کنیم؟

کودکان از ساعت به بستر رفتن به دلایل متعددی خودداری می کنند. شاید از تاریکی می ترسند و یا وقتی تنها هستند احساس ناامنی می کنند. بی شک، آنها ترجیح می دهند بازی کنند یا تلویزیون تماشا کنند و قطعاً همراهی و توجه شما را دوست دارند.
والدینی که می گویند: «هی، بچه، فکر نمی کنی الان وقت خوابه؟» نه تنها نمیخواهند مسئولیت بپذیرند، بلکه کودکانشان قطعاً مستقیم به بستر نخواهند رفت. والدینی که همیشه تسلیم می شوند، کسانی هستند که مدام به کودکانشان اجازه می دهند تا بیدار بمانند «فقط کمی بیشتر» و همیشه در ساعت خواب مشکل خواهند داشت. اگر حتی انتخاب با کنایه مطرح شود، کودکان پر زورتر آن را به دست می آورند. از نظر اغلب والدین، فرستادن کودکان به بستر یکی از شدیدترین کشمکشها در پایان یک روز طولانی است، درست وقتی که آنها به کمی وقت برای خودشان نیاز دارند.
سعی کنید به توصیه های ذکرشده در اینجا توجه کنید. در نتیجه می توانید بر مشکلات شب هنگام قبل از اینکه شروع شوند، غلبه کنید. اگر ساعت خواب تابهحال یک مشکل بود، یک ابتکار جدید برای خواب کردن فرزندتان بیابید. تصمیم بگیرید چه کار می خواهید بکنید، اجازه دهید کودک بداند یک تغییر پیش رو دارد و در روز اول، طرح را به مرحله ی اجرا بگذارید.
ساعت خواب تنظیم کنید.
یک ساعت خواب معین برای کودک خود تنظیم کنید و سپس آن را ادامه دهید، به این معنی نیست که شما باید سرسخت و مصر باشید تا کودکتان همیشه راس هشت باید به بستر برود، حتی اگر پدرش تازه به خانه آمده باشد یا عمویش برای دیدن شما آمده بلکه هرچه بیشتر بتواند ساعت معینی داشته باشید و آن را اجرا کنید، راحتتر می توانید کودکتان را در یک ساعت منظم برای خواب به بستر بفرستید.
تذکر! از «تاریکی» به عنوان ساعت خواب استفاده نکنید، چون تابستان و جلوبردن ساعت تابستانی مشکلاتی به بار خواهد اورد.

در مورد ترس و نگرانی ها صحبت کنید.

هرکسی، حتی کودکان ترس ها و نگرانی هایی دارند که در هنگام شب ظاهر می شوند. کودک را تشویق کنید در مورد مشکلات و نگرانی هایش صحبت کند تا بتوانید آنها را سبک تر کنید و به او کمک کنید تا بخوابد.

او را آرام نگه دارید. جنگ و دعوا و بازی پرجنب و جوش درست قبل از خواب مناسب نمی باشد، بنابراین وقتی لحظه ی خواب فرا میرسد، کودک باید ارامش داشته باشد. به جای جنگ بالشت یا توپ بازی، عادت آرام گرفتن می تواند شامل بهداشت کلی، کتاب خواندن، داستان گفتن یا موسیقی باشد. روش های آرام که روش خوابیدن را یکنواخت می سازند، مفید خواهند بود. اگر همراه با این باشند که پرستار بچه یا مادربزرگ آن شب او را در بستر بفرستد یا وقتی کودکی که تمام روز را دویده و بیش از حد خسته است برای آرام گرفتن در شب به کمک احتیاج دارد.

 

کمبود-خواب-کودکان-؛-راهکارهایی-برای-درمان-2baby-1

پاسخ

نوزده − چهارده =